• BIST 8718.11
  • Engelsiz Sanat Evi Faaliyetlerine Devam Ediyor
  • Zabıta’dan Fırın Denetimi

13 Yılda İnkumu’na Önemli Hizmetler Yapıldı

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, göreve geldiği günden buyana İnkumu Plajına yapılan çalışmalarla ilgili detaylı açıklama yaptı. Başkan Akın, açıklamasında şu ifadeleri kullandı; “2009’dan bu yana İnkumu’nun standartlarını her yıl daha da geliştiriyoruz. Her yere nasip olmayan Karadeniz’in incisi bu değerli tatil beldemizi birlikte güzelleştirmeye devam edelim. Allah’ın her kulunun faydalanması için verdiği denizi, plajı, yeşili, doğayı, ortak yaşama kültürü ile hep beraber temiz tutarak, koruyarak, kollayarak nimetlenelim. Valiliğimizin genel kararları çerçevesinde gerek zabıta, gerekse Jandarma kolluk kuvvetlerinin etkin denetim ve uyarıları, Belediyemizin ilgili tüm birimlerinin azami gayreti ile İnkumu bu yaz daha da güzel. Gelin, bu güzelliklerin farkına vararak bölgemizin önemli bir tatil beldesi olan İnkumu’nu yüceltelim.

“Önemli Hizmetler Yaptık”

Hem yazlıkçı vatandaşlarımız, hem de tatillerini İnkumu’nda geçirmeyi tercih eden tatilcilerimiz için güven ve huzurlu bir İnkumu için 13 yılda önemli hizmetler yaptık. 6 km su hattını ve 3.130 abonenin su hatlarını hiçbir ücret almadan yeniledik. İnkumu Kanalizasyon Paket Arıtma Tesisi ve Derin Deniz Deşarjını yaptık. İnkumu'nun 36 sokağında kanalizasyon hattını yeniledik, hat olmayan yerlere hat döşedik. 3.130 hane ve işyerinin atıksu hattını hiçbir ücret almadan yeniledik.  Geleneksel el sanatlarının geleceğe taşınması ve ev hanımlarının el emeklerinin değer bulması, el emeklerinin satışı için satış birimi tahsis ettik. Yolcu taşıyan minibüsleri 2010 yılında “İnkumu Özel Halk Otobüsü” statüsüne getirdik. Sokak arası yollar stabilize iken, tüm sokakların yollarını beton parke ile yeniden yaptık.

“Evleri Su Baskınından Kurtardık”

3’ü Devlet Su İşleri’nin olmak üzere 8 yağmur suyu kanalı yaparak, yağmur suyu akışını disiplin altına aldık, evleri su baskınından kurtardık. Otopark sıkıntısını çözmek için Hacettepe Üniversitesi ile protokol yapılarak, üniversiteye ait olan alanı 650 araç kapasiteli otopark olarak düzenledik. Otopark işletmesi Hacettepe tarafından yapılmaktadır. Yenimahalle ve İskele Mahallesi'nde yürüyüş yoluna aydınlatma direkleri koyduk. Hem modern, hem de estetik aydınlatma sağladık. Kent mobilyalarını yeniledik. 24.000 m2 Kaldırımı yeniden yaptık. 4 çocuk oyun alanı daha kazandırdık.  Kaldırımdan plaja iniş-çıkış rampaları, engelli vatandaşlarımız için standartlara uygun engelli rampaları yaptık. 29 noktaya yeraltı çöp konteyneri koyduk.

“Peyzaj Çalışmaları Yaptık”

Belediye İrtibat Bürosu’nu yeniledik. Belediye Hizmet Bürosu yaptık. İskele Mahallesi’nde bulunan piknik alanını yeniden düzenlendik. Tatilcilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere sezonluk kurulan satış birimleri yenilendik. Denize güvenle girilebilmesi için dubalarla güvenlik hattı oluşturduk.  Çeken Akıntı ile ilgili bilgilendirici broşürler dağıttık, tabelalar yaptık.  4 adet umumi tuvalet yapılarak umumi tuvalet sayısını 7’ye çıkarıldık. 3 km Bisiklet Yolu yaptık. Plaj Futbolu ve Plaj Voleybolu Turnuvaları, Kum Zambağı Festivali, Tiyatro Buluşmaları ve Drama Atölyeleri düzenledik. Ülkemizde nadir bulunan ve İnkumu’nun simgesi niteliğinde gördüğümüz Kum Zambakları’nın zarar görmemesi için etraflarına koruma çitleri yaptık. Refüjler ve yeşil alanları yeniden düzenledik, peyzaj çalışmaları yaptık.

“Cankurtaran İstasyonları Kurduk”

Sokakta yaşayan hayvanlar için beslenme noktaları oluşturduk. Plajda 9 noktaya jetonlu duşmatik takarak, suyun israf edilmesini önledik.  Belirli noktalara 2’şer kişiden oluşan cankurtaran istasyonları kurduk.  200 hektarlık İnkumu tatil beldesinde biyosidal ürün kullanılarak sinek ve sivrisineklere karşı uçkun ve larva mücadelesi yaptık. Mart ayında larva ve kanal sisleme çalışmalarına Haziran ayında gece ilaçlamaları eklenerek Kasım sonuna kadar devam ettiriyoruz.

“Sezon Boyunca Daimi Hizmet Veriyoruz”

AB Proje Ofisi’nce İnkumu’na Mavi Bayrak alınması ile ilgili Türkiye Çevre Vakfı(TÜRÇEV)’na ön başvuru yaptık ve İnkumu’nda 3 ayrı bölgeye Mavi Bayrak aldık. Karavan Park alanı oluşturduk. Her Mayıs ayında Plaj kumunu eleyerek temizledik. Haftanın Pazartesi ve Cuma günleri 20 kişilik temizlik ekibi ile ayrıca genel temizlik yapıyoruz. İnkumu Tatil Beldemizde 6’sı Zabıta, 12 personel daimi; ayrıca temizlik, su, park ve bahçeler ve teknik işler personelimiz vardiyalı olarak görevdedir. 14 cankurtaran ile sezon boyunca daimi hizmet veriyoruz. Belediyemizce her gün kentimizdeki beslenme noktalarına kuş, kedi ve köpekler için kuru mama bırakılmaktadır. Ayrıca gönüllüler ve derneklere mama yardımı da yapılmaktadır. Bu tür hizmetlerimiz devam edecek. Vatandaşlarımızın daha iyi hizmet alması için ne gerekiyorsa yapmaya devam edeceğiz.”