• BIST 9079.97
  • Kastamonu 11 °C
  • Zonguldak 15 °C
  • Karabük 14 °C
  • Fırıncıoğlu’na çocuklardan sevgi seli!
  • “Aladağ’ına Seyir Terası ve Piknik Alanı İnşa Edeceğiz”
  • Sinemada Şaşkına Çeviren Evlilik Teklifi

Boğulma Vakalarına Karşı Tüm Önlemler Alındı

Bartın Belediyesi, yaz sezonunda yaşanan boğulma vakalarının önüne geçebilmek için tüm hazırlıklarını tamamladı. 1 Haziran-30 Eylül tarihleri arasında 1 zodyak bot, 1 jet ski ve 13 personel ile 6 ayrı noktada hizmet verecek olan Bartın Belediyesi İtfaiye Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan cankurtaran ekibi boğulma vakalarına karşı1 zodyak bot, 1 jetski, şamandıralar, can simitleri ve diğer ekipmanlar ile geniş tedbirler aldı.

Akın, Gerçekleştirilen Çalışmaları Anlattı

Yapılan hazırlıkları ve cankurtaran hizmetleri için alınan teçhizatları göstermek için basın mensuplarıyla İnkumu'nda bir araya gelen Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın, gerçekleştirilen çalışmaları anlattı. Boğulma olaylarının önüne geçerek vatandaşların herhangi bir can kaybı yaşamadan huzur içinde tatillerini geçirmelerini arzu etiklerini söyleyen Akın, şu ifadeleri kullandı; “İnkumu’nda 3-4 aylık bir turizm sezonu yaşanıyor. Halkımız özellikle Bartın’ın sahil kenti İnkumu’nda tatilini değerlendiriyor. Denizimiz çeken akıntının olduğu bir yer ve zaman zaman da bunun sıkıntısı oluyor. Çeken akıntının olduğu zamanlarda sahilde bulunan cankurtaran kulelerine kırmızı bayrak asıyoruz, eğer normalse de sarı-kırmızı bayrak asıyoruz. Bu bilgileri de Sahil Güvenlik’ten alıyoruz. Yine İnkumu’nun girişinde de tabelamız var burada da denizin durumunu ilan ediyoruz. Bunların kontrolü Belediyemiz İtfaiye Müdürlüğü tarafından yapılıyor. Ayrıca 40 bin civarında da broşür bastırdık. Broşürlerimizde çeken akıntıyla ilgili uyarılarımız ve önemli, hayat kurtarıcı bilgiler var. Burada yine sahil boyunca duba yerleştirme çalışması yaptık. Vatandaşlarımıza ‘o sınırı geçmeyin’ imajı verebilmek için, o bölgeyi geçenlerin de dönüşte sıkıntı yaşarlarsa tutunabilecekleri bir alan olsun diye bu çalışmayı yaptık.

“Bir Can Bizim İçin Çok Önemli”

İnkumu sahilimizde bu sene 13 tane cankurtaran arkadaşımız görev yapacak. Sahil şeridimiz boyunca sağ taraf, sol taraf ve orta kısım olmak üzere 3 ayrı noktamız var. Cankurtaran ekipmanlarımızın hepsi de bu bölgelerimizde var. 1 zodyak botumuz ve 1 jetskimiz var. Cankurtaran ekibimizdeki arkadaşlarımız hepsi tecrübeliler ve Eylül ayı sonuna kadar da burada İnkumu sahilimizde görev yapacaklar. Sahilimiz boyunca 2 tanesi sol tarafta, 4 tanesi de sağ tarafta olmak üzere 6 tane cankurtaran kulübemiz var. Burada arkadaşlarımız dürbünlerle gözetleme de yapıyorlar. Yine 200 metre arayla da can simidi ve 150 metre ileriye kadar gidebilen ona bağlı iplerimiz var. Geçtiğimiz sene cankurtaran arkadaşlarımız 376 vatandaşımızı boğulmaktan kurtardı ve çok şükür ölüm olmadı. Benim Belediye Başkanlığımdan da evvel ben burada günde 6 kişinin boğulup hayatını kaybettiğini bilirim. Cankurtaran arkadaşlarımız sabah saat 10.00 ile akşam saat 20.00 saatleri arasında görev yapıyor. Bu saatler arasında jetsikimiz ve zodyak botumuz bir sıkıntı var mı yok mu diye sürekli geziyor. Çok şükür son yıllarda bu çalışmalarımızla birlikte can kayıpları da yaşanmıyor. Tüm cankurtaran arkadaşlarımız ve ekipmanlarımızla, araçlarımızla beraber cankurtaran hizmetini profesyonelce yapıyoruz. Bir can bizim için çok önemli, o nedenle biz göreve geldiğimizde 3 tane olan cankurtaran sayımızı 13’e çıkardık.

bogulma-vakalarina-karsi-tum-onlemleri-aldik-2.jpg“3 Noktaya Mavi Bayrak”

Mavi bayrak sahillere kendi kendine gelmiyor, 4 yıllık bir çalışmayla geliyor. 2017 yılında Avrupa Birliği’yle beraber bir atıksu arıtma tesisi yaptık. Mavi bayrak Bartın’daki atıksu arıtma, İnkumu’nda da atıksu paket arıtma ve derin deniz deşarjı sayesinde gerçekleşti. Çünkü artık Bartın Irmağı’na ve denize atık su gitmiyor. 2017’den evvel İnkumu sahilinde yosunlar vardı, bu yosunlar kayboldu. Çünkü fosseptikten doğru atıksu denize gidiyordu, orada da yosunlar oluyordu. Şimdi Marmara’daki müsilaj olayını görüyoruz. Bunun artık sulardan kaynaklı olduğu, alınan numunelerde kanalizasyon tespit edildiği söyleniyor. Geçtiğimiz günlerde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nda Bakan Yardımcımız Fatma Varank ‘ı ziyaret etmiştim, orada da bu sorun gündeme geldi, çok ileri bir biyolojik arıtmadan bahsediliyor. Bizim arıtma tesisimizde 2017 yılında son modern sistemde Avrupa Birliği kontrolünde yapıldı. Bunu gerçekleştirmek de bize nasip oldu. Bugünkü değeriyle ortalama 70 milyon bir projeydi. İşte bunlar çok görünen şeyler değil, Marmara’daki salya sorunu olunca bunlar görülüyor. İstanbul Belediyesi bir projeyi iptal etti diyorlar, iptal edersen böyle olur. Biz bu projeyi yapacağız diye 7 sene uğraştık. Allah’ın izniyle de yaptık gerçekleştirdik projemizi. Avrupa Birliği’ne bağlı bir kurul var. Bu kurul da bütün Avrupa’da mavi bayrak vermek ve mavi bayrağı iptal etmekle ilgileniyor. 4 yıl boyunca İnkumu, Bartın Irmağı’ndan itibaren kontrol edildi. Sadece denizin temizliği değil, mavi bayrak alabilmek için 33 tane madde var. Çok şükür bunların hepsini gerçekleştirmiş ve mavi bayrağı almış olduk. Bizler İnkumu Tatil Beldemizin 3 ayrı noktasına mavi bayrak aldık. Bu da bütün İnkumu sahili temiz demektir.

bogulma-vakalarina-karsi-tum-onlemleri-aldik-3.jpg“İlimiz Muhteşem Bir Yer”

Mavi bayrak bizim için önemli çünkü Samsun’dan Akçakoca’ya kadar sadece İnkumu’nda mavi bayrak var. İstanbul’da bile 2 mavi bayrak varken biz İnkumu sahilimize 3 mavi bayrak aldık. Belediyemizin tüm birimleriyle burada yapmış olduğumuz çalışmalarla tertemiz bir kum,  tertemiz bir deniz bize mavi bayrağı getirdi. 2019 yılındaki seçim döneminde Mavi Bayrak uygulaması projelerim arasında yer alıyordu ve bunu da gerçekleştirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorum. Bu çalışmalar halkımıza, Bartın’ımıza yakışıyor. İlimiz muhteşem bir yer. Bazı turistler haritayı açıp sadece mavi bayrak nerede var diye bakarlar ve mavi bayrak olmayan yere de gitmezler. Mavi bayrak almamız turizm için de bizim için çok önemli, tekrar hayırlı olsun.”