• BIST 10891.42
  • Kastamonu 16 °C
  • Zonguldak 20 °C
  • Karabük 19 °C
  • CHP Belediye Meclisinde Fark Attı!
  • “Bu Sonuç Ekonomik Krizin Faturasıdır”
  • Fırıncıoğlu’na çocuklardan sevgi seli!

Bekleviç, anayasa değişikliğine ilişkin düşüncelerini paylaştı

AK Parti’den bir dönem milletvekili adayı olan ve eski bazı bakanlara siyasi danışmanlık yapan Tuna Bekleviç, anayasa değişikliğine karşı kurduğu "Hayır Partisi" bünyesinde dün ilimize geldi.

AK Parti'den Edirne milletvekili adayı olan, Bakanlar Egemen Bağış ve Mehmet Müezzinoğlu’nun eski danışmanlarından olan ve anayasa değişikliğine karşı Hayır Partisi'ni kuran siyasetçi Tuna Bekleviç, 'Hayır' kampanyası çerçevesinde ilimize geldi. İlimizde bir dizi ziyaretler gerçekleştiren Bekleviç, referandum süreci ve ülke gündemi ile ilgili basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Diğer partilerden devşirme yapmadıklarını söyleyen Bekleviç, yeni yüzleri siyasete kazandırdıklarını ifade etti.

Hayır kampanyası gerçekleştirmeye karar verdik

Bekleviç, konuşmasında: “2016 başı itibariyle Türkiye’de yeni bir siyaset nasıl kurgulanabilir, yeni yüzler, yeni fikirler, yeni vizyon nasıl dahil edebilir diye bir çalışma içerisine girdik. Bu çalışmamızın iki aşamada gerçekleştiriyoruz. Bunlardan bir tanesi saha ziyaretleri, saha çalışmaları, saha gezileri. Yaklaşık bir yıllık bir program yaptık. Türkiye’nin tamamını içeren ve kırsal kesime öncelik verdiğimiz bir programdı. 20 Temmuz’da bu programımıza başladık. Daha önce başlayacaktık fakat darbenin getirmiş olduğu tüm Türkiye’yi olduğu gibi bizleri derinden yaraladı. Biraz rötarlı başlamak durumunda kaldık. 5 Ocak’a kadar bu seyahatlerimizi sürdürdük. 5 Ocak’ta referandum sürecini kucağımızda bulduktan sonra güçlü bir hayır kampanyası gerçekleştirmeye karar verdik” dedi.

Çok dinamik olan bir yapı oluşturduk

Birçok il gezdiklerini söyleyen Bekleviç: “Bu kampanya çalışmaları çerçevesinde bugüne kadar 54 şehir, 151 büyük ilçe, bin 58 köy ziyareti gerçekleştirdik. Bunların tamamını sosyal medya hesaplarından yayınladık. Çok yoğun bir şekilde sosyal medya trafiğimiz var. Çok hızlı bir şekilde büyüyen ve çok dinamik olan bir yapı oluşturmuş olduk. Bu yapı çerçevesinde 16 Nisan’a kadar tek amacımız şuan referandum sürecinde hayırları çoğaltmak. 16 Nisan’dan sonra Hayır Partisi diye bir parti olmayacak. Çünkü iki aylık bir parti olarak tasarlandı. Amacı referandum sürecinde faaliyet gösterecek bir parti olarak tasarlandı. Fakat ben ve arkadaşlarımız eğer bu yolculuk içerisinde Türkiye’de hala siyaset yapmak isterlerse onlarla beraber ve yine katılacak olan dostlarımızla beraber yeni bir siyasi çalışmanın içerisine gireceğiz” diye konuştu.

İnsanların gözlerinden hayır dedikleri okunuyor

Bekleviç: “Biz, Hayır Partisi yolculuğu boyunca neden hayır dememizin gerektiğinin ana meselelerden birisi oldu. Çünkü 6 Şubat tarihinde tüm belge ve bilgilerimizi İçişleri Bakanlığımıza yasanın bize emrettiği şekilde teslim etmiş olmamıza rağmen çok partili rejime geçtiğimizden beri hiçbir siyasi iradenin başına gelmeyen bir süreçle karşı karşıya kaldık. Hala siyasi partinin kuruluşu noktasında İçişleri Bakanlığı bize bir alındı belgesi vermedi. Takdir ederseniz ki devlete bir toplun iğne verseniz dahi bunun alındı belgesini alırsınız. Biz teslim ettiğimiz tüm belgelere karşılık hala bir belge alabilmiş değiliz. Netice olarak biz bu seçimin sonucunun hayır olacağından adımız gibi eminiz. Son 15 günümüz neredeyse tamamen Karadeniz Bölgesinde ve İç Anadolu’da geçti. Bu bölgeler için şunları söyleyebilirim. İnsanlar ağızlarıyla söyleyemeseler bile gözleriyle hayır diye haykırıyorlar. Çok önemli bir hayır damarı oluştuğunu görüyoruz” dedi.