• BIST 10082.77
  • Kastamonu 13 °C
  • Zonguldak 13 °C
  • Karabük 13 °C
  • CHP Belediye Meclisinde Fark Attı!
  • “Bu Sonuç Ekonomik Krizin Faturasıdır”
  • Fırıncıoğlu’na çocuklardan sevgi seli!

‘Milletvekili olmayı düşünmüyorum’

Belediye Başkanı Cemal Akın, Gazhane Kültür Parkı'nda basın mensuplarıyla kahvaltı programında bir araya geldi.

Belediye Başkanı Cemal Akın, basın mensuplarıyla kahvaltılı basın toplantısında bir araya geldi. Gazhane Kültür Parkı'nda gerçekleştirilen toplantıda Başkan Akın, Almanya’da yaptığı ziyaretleri ve projelerini değerlendirdi. Akın, 2019 yılında gerçekleştirilecek olan yerel ve genel seçimlerle ilgili de açıklamalarda bulunarak, genel seçimlerde milletvekili adayı olmayı düşünmediğini açıkladı. Başkan Akın; “Ben hizmet adamıyım. Hangi görev neyi gerektirişe ben onu yaptım. Hep hizmet ettim. İnsanlar için koşturdum. Bu koşuşturmaları da bir çıkarım olduğu için yapmadım. Bu gönül meselesi. Bu millete hizmet etmekten zevk alıyorum. Hırs ve para uğruna bir şeyler yapmam. Tek amacım millete hizmet. Hizmet etmek kadar güzel bir şey yok. ‘Milletvekili olacağım’ lafını hiç kullanmadım. Millet derse ki Başkan Belediye Başkanlığı da yapma geçer dükkanımda otururum. Şu an Belediye Başkanıyım görevimi en iyi şekilde yapmaya çalışıyorum. Tabii bu tür şeyleri konuşanlara da bir şey diyemem. Yakıştıranlardan da Allah razı olsun. Ben kendimi Bartın’a hizmete adadım. Aklımdan hiç milletvekili adaylığını geçirmedim” diye konuştu.

Padova şehri ile kardeşlik bitti

Almanya’ya yaptığı ziyaretleri değerlendiren Başkan Akın; “Bartın Belediyesi ile İtalya'nın Padova şehri kardeş şehirdi. Ancak buna belli bir sene koymuşlar. Bu nedenle devam ettiremedik. Göreve geldiğimde bir ekip gönderdim. Onlar bize göndermediler. Bundan sonra da bağlantı koptu. İlişkileri bitirdiler. 2011 yılında Almanya'nın Dortmund eyaletine bağlı Lünen şehriyle kardeş şehir olduk. Burada 2 bin Bartınlı hemşehrimiz yaşıyor. Buraya geçtiğimiz günlerde bir ziyaret gerçekleştirdim. İç İşleri Bakanlığı’nın izni ile gittik. Ben orya milletim olduğu için gittim. O yüzden kardeş oldum. Almanya ziyaretimizde insanların davranışlarında bir değişiklik yoktu. Halkla ilgili bir sıkıntı görmedim” dedi.

Yurtdışından kimseye el açmam

Akın; “Onlardan hiçbir şey istemedim. Bize vinç verecek oldular. Ben almadım. ‘Siz bana vinç veremezsiniz’ dedim. ‘Güçlü bir devletiz. Güçlü bir milletiz. Ben vinç alırsam basar parayı alırım’ dedim. Türk milletinin bir ferdi ve bu milletin bir Belediye Başkanı olarak ben yurtdışından kimseye el açmam. El açacaksam devletime el açarım. Bunu göstermeye çalıştım. Dilenci dedirtmem. Böyle bir algı oluşturulmasına izin vermedim. Biz güçlü bir devletiz. Önce bunu bileceğiz. Hiçbir devlet bizden güçlü değil.  Hiçbir milletin ferdi bizden daha çalışkan değil. Bu millet 10-15 yıl daha böyle çalışsın Almanya’yı geçer. 1 kilometrelik yolu 9 ayda bitirememişler. 3 saatten fazla çalışmıyorlar. Ancak biz çalışkan ve üretken bir milletiz. Bu millet çalışkan. Yeter ki çalıştırmasını bilin” diye konuştu.

Belediye binasına Atatürk posteri yaptıracağız

Bartın Belediyesi hizmet binasında enerji tüketimi tasarrufu için ısı yalıtımı çalışması başlatıldığını belirten Akın; “Bartın Belediyesi ana hizmet binasında kömür enerjisinden doğalgaz enerjisine geçiş yapılması ile enerji tüketiminin asgari düzeye indirilebilmesi için ısı yalıtım çalışması başlatıldı. İhale sürecinin tamamlanmasının ardından çalışmalara başlanan hizmet binasında hem enerji tasarrufu yapılacak, hem de yeni görünüm kazandırılmış olacak. Tabii bir de çalışmalar tamamlandığında belediye binasının iki tarafına da Atatürk posteri yapacağız. Çelikten yapıp, ışıklandıracağız” dedi.

Tarihi iç limanı ortaya çıkacağız

Tarihi iç limanla ilgili çalışmalara 2018 yılında başlanacağını belirten Başkan Akın; “5 yılda 400 kilometre yol ve 600 kilometre de kaldırım yaptım. 2017 yılı sonunda doğalgaz çalışmalarının büyük bir kısmı bitmiş olacak. En az 100 kişi yollarda çalışıyor. Kanlı Irmak kenarında çalışmalara başladık. Yürüyüş yolu yapacağız. Işıklandırmalarını yapıp vatandaşların kullanımına sunacağız. Bu güzergahta faaliyet gösteren işletmeler için de bir hareketlilik olacaktır. Tarihi iç limanı ortaya çıkacağız. İskeleyi kullanıma açacağız. Dere taşlarıyla yeniden düzenleyeceğiz. 2018 yılında çalışmalara başlanacak. Bartın eski tarihi yapılarıyla kalabilseydi turist akınına uğrardı” şeklinde konuştu.

Kent Tarihi Müzesi’nin açılış tarihi değişebilir

Akın; “Kent Tarihi Müzesi’nin açılış tarihini 29 Ekim diye düşünüyorduk. Ancak yetişmeme ihtimali var. Çalışmaları fazla sıkıştırmak da istemiyorum. Güzel bir çalışma olmasını istiyorum. 2017 yılı içerisinde Allah nasip ederse açacağız. Eski Belediye Binamızı en eski özgün haline getireceğiz. Burada Bartın’ın sosyo-kültürel tarihi de olmak üzere 3 bin yıllık tarihi sergilenecek. Modern bir müze haline gelecek” dedi.

7 tane merdiven taşlarla kaplanacak

Yapılacak olan çalışmalarla ilgili de bilgiler veren Akın; “Şu ana kadar 145 park yaptık. Yeni yapılan sitelerden gelen talepler oluyor. Talepler doğrultusunda devam ediyoruz. 7 dönüm arazi içerisine 2 katlı Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nü taşıyacağız. Elmalık Sokak’ta ki müdürlüğün yerine de büfe, kamelyalar ve yürüyüş yolları yapmayı planlıyoruz. Bu projemizi de 2018 yılında gerçekleştireceğiz. Cumhuriyet Mahallesi’nde 1500 metrekarelik alan içerisinde Yaşam Merkezi yapıyoruz. İnşallah bu çalışmamızı da gerçekleştireceğiz. 2018 yılında Kemer Köprü’den Çatmaca’ya kadar olan yolu yeniden yapacağız. Eski Bartın yeni Bartın ifadesini yaygınlaştırmak için caddeleri küçük tarihi görünümlü taşlarla döşüyoruz. Bu ibareyi yaymak istiyorum. Merdivenleri de özel taşlarla düzenleyeceğiz. 7 tane merdivende bu çalışmayı yapacağız” diye konuştu.

4 hat ihaleye çıkıyor

Belediye halk otobüslerinin ihaleleriyle ilgili açıklamasında Akın; “51 otobüs mevcut. 4 hat ihaleye çıkıyor. Geçtiğimiz aylarda Belediye Meclisi’nden 10 otobüs hattı için karar çıkmıştı. Bu karar doğrultusunda 6 hattın ihalesini gerçekleştirmiştik. Geriye kalan 4 hattı da ihale edeceğiz. Ulupınar’dan gelen ana hatta Karayolları’nın çalışmaları nedeniyle patamalar meydana geliyor. Tabii patlamalar sonucu kesintiler yaşanıyor. 6 saat borudaki suyun boşalmasını bekliyoruz. Bartın’a gelmesi de 8 saat. 2 saatte yapması sürse bir su patlağı ancak 16 saatte mümkün oluyor. Bu en iyi ihtimal” dedi.

Bartın’a 43 bin ton su gelecek

Su sorunun tamamen ortadan kaldırılacağını söyleyen Akın; “Ulupınar’dan gelen hatta önemli bir çalışma yapıyoruz. 600’lük su borularını 900’e çıkartıyoruz. Bu çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte Bartın’a 43 bin ton su gelecek. Baraj altında kalacak olan 8 kilometrelik alanda Devlet Su İşleri çalışmalara başladı. Bu boruları 900’lük su borusuyla değiştiriyor. 600 metreküp saniyeye çıkartmak istiyoruz. Bu proje bize 45 milyona mal olacak. Uuzn vadeli bir kredi ile bu projeyi yapacağız. Proje çalışmasının ardından ihaleye çıkılacak. Bu maliyetin yüzde 18’ini Amasra Belediyesi karşılayacak. Çünkü bu hattan Amasra’da su alıyor.  Ulupınar’da 2bin metreküp saniye su var. Zengin bir kayağımız var. Tabii gölet yapılması şart.  Bu çalışmaları yaparken hat üzerinde 3 kilometrede bir vana koyuyoruz. Herhangi bir su patlağı olduğunda tüm hattı boşaltmak yerine sadece 3 kilometrelik alandaki suyu tahliye edebilmek için bu vanaları koyacağız. 60-70 yıllık su ihtiyacını karşılayacağız” ifadelerini kullandı.

Tramvay projesini 25 binlik plana koydurdum

Bartın’ı sorunsuz bir il olarak bırakmak istediğini belirten Akın; “Bartın Üniversitesi’ ile şehir merkezi arasında ki tramvay projesini 25 binlik plana koydurdum. Plana koydurmazsanız yapamazsınız.  Şimdi diğer planlara da koyduruyorum. Üniversiteden çıkacak. Çevre yolundan doğru Gölbucağı’ndan Orduyeri’ne gelecek. Burada sıkıntı Orduyeri Köprüsünden nasıl geçecek. Yükseklik kurtarır mı bilemiyorum. Yine çevre yolundan doğru üniversiteye gidecek. Hedefimiz bu. Ancak zamanla değişebilir. Ben yapacağım demiyorum. Ben planlayalım istiyorum. Bize de nasip olabilir” dedi.

Pazaryeri projesine izin verilmiyor

Pazaryeri projesine Anıtlar Kurulu’nun izin vermediğini belirten Akın; “Anıtlar Kurulu’na pazaryeri ile ilgili başvuruda bulundum. Geçen dönemden bir projem vardı. Bu dönemde devam ediyor. Bu dönemde de gönderdim. Ancak bir türlü kabul görmüyor. Burayı bir kat alta ineceğim. Alt katı otopark yapacağım. Üstü de pazaryeri olacak. Bu projeyi yapabilirsek burada sıkıntı kalmayacak. Pazaryerinin karşısındaki tarihi evleri gerekçe göstererek izin vermiyorlar. Ben o evleri yükseklik olarak geçmiyorum. Kanunen zaten geçemem. Sorunu aşmaya çalışıyoruz” diye konuştu.