• BIST 9716.77
  • Kastamonu 19 °C
  • Zonguldak 17 °C
  • Karabük 18 °C
  • CHP Belediye Meclisinde Fark Attı!
  • “Bu Sonuç Ekonomik Krizin Faturasıdır”
  • Fırıncıoğlu’na çocuklardan sevgi seli!

Başkan Akın’ın projelerinin videoları paylaşıldı

Bartın Belediye Başkanı Cemal Akın’ın 31 Mart 2019’da gerçekleştirilecek olan yerel seçimler öncesi açıkladığı 2019-2024 yılları arasını kapsayacak olan projelerin videoları sosyal medyada paylaşıldı. Projelerin önemine değinen Başkan Akın,  “Bartın Belediyesi olarak projelerimizi hayata geçirirken gelecek kuşaklara daha güçlü, insanların daha huzurlu, daha mutlu olduğu bir Bartın bırakmak istiyoruz. ‘Emek ve yürekle yeni bir Bartın’ hedefiyle ‘Her biri birbirinden değerli 50+1’ dediğimiz projelerimizi de gelecek nesilleri düşünerek hayata geçirmek için canla başla çalışacağız” dedi.

Ilındır Göleti ve Yeni Su Hattı

31 Mart’ta yapılacak olan yerel seçimler için 50+1 proje hazırladıklarını söyleyen Akın, şu ifadeleri kullandı; “Yeni bulduğumuz Çayır köyündeki su ile beraber Bartın’da 20 yıl su sıkıntısı yok. Herkes evlerinden çok rahatlıkla su içebilir. Çünkü 299 sefer tahlili oluyor 65 seferde halk sağlığı tahlil ediyor. Herkes evlerindeki suyu içebilir. Şu anda suyumuz yeterli fakat Ulupınar bölgesindeki belediyemizin 30-35 sene evvel aldığı 600’lük hatlarda 218 litre saniye su geliyor. Yani 15 bin ton su geliyor buradan. Bu hatta maalesef bu sene bir kuruma meydana geldi. Azaldı diyelim. Ama bölge itibariyle burada 2 bin litre saniye su var. Biz bunun 600 litre saniyesini Bartın’a almak istiyoruz. Bu da 43 bin ton yapar. Bunun için de bir gölet gerekiyor. Bu 600’lük hattın 900’lüğe çevrilmesi gerekiyor. Bunun 9 bin metrekaresi merkezde çevrildi 33 km. Yine 3 tane su deposu arıtmasıyla beraber Bartın’a DSİ ile beraber bunun görüşmelerini yaptık. karşılıklı protokolleri imzaladık. Meclis kararını aldık. DSİ burayı yapacak. Biz 30 yılda geri ödeme yapacağız buraya. Bu projeyi de gerçekleştireceğiz.

Köypark

Bartın Belediyesi KÖYPARK diye isimlendirdiğimiz bir projemiz var. İçerisi çok geniş… Bartın Belediyesi’nin mülkü olan 113 bin metrekarelik bir alan. Burada kümes hayvanları, hobi bahçeleri, macera parkları, köy meydanı, köy kahvesi, içerisinde nehri, nehirde bir şelalesi, değirmeni, fırını, oyuncak müzesi, küçük bir arkeoloji müzesi, 20 bin metrekarelik piknik alanları, yürüyüş yolları, meydanları, oyun alanları ve izci kampı olacak.

Geri Dönüşüm Tesisi

Geri dönüşümle ilgili aslında mahalli idareler ile birlikte bir çalışma yapıyorduk ama küçük çaplı da bizim arıtmamızın olduğu bir bölgede bunu gerçekleştireceğiz.

Kentpark

Milli Emlak Müdürlüğü’ne buranın tahisisi ile ilgili yazımızı yazdık. Gasilhane’nin olduğu bölge. Bir KENTPARK şeklinde bu alanı düzenlemek istiyoruz. Üzerinde herhangi bir yapı olmayan bir proje bu.

Gasilhane

Yine Bartın Belediyesi olarak il dışına nakilde, tabut tahtalarını kefenlerini ücretsiz verirken ikramlarda da bulunuyoruz. Ama bunları da yeterli görmedik. Şimdi de bir gasilhane Park ve Bahçelerin olduğu yerde modern bir gasilhane içerisine 4 adet bayanlar için 4 adette erkekler için bir morgun bulunduğu bir gasilhane yapacağız.

İtfaiye Müfrezesi

İtfaiye müfrezesi kurmak istiyoruz. Ama şu anda 112 sistemi geldi. Bunun da değerlendirmesini yapıyoruz. Eğer kuracaksak bir tanesini Orduyeri’nde bir tanesini de su depolarımızın bulunduğu bölgede olsun istiyoruz.

İnkumu İtfaiye ve Cankurtaran Merkezi

İnkumu’nda zaten bu hizmeti veriyoruz. 12 ay hizmet verecek şekilde yapılandırma yapmak istiyoruz bunu. Zodyak botumuz var. Jetskimiz var. 9 tane eleman var. 2018 yılı yaz döneminde hiç bir kayıp verilmedi. Aldığımız tedbirler önemliydi.

Çaydüzü Üstgeçidi

Çaydüzü’nde yoldan geçenler sıkıntı çekiyor. Bartın’a 3 tane üstgeçit yaptık. Dördüncüsünü de Karayolları’nın tam karşısına yapacağız.

Katlı Otopark

Geçen dönemde projemiz olarak vardı yapamamıştık. Sebebi şu anda bizim açık otopark olarak kullandığımız yerin imar anlamında sıkıntılı olmasıydı. Yeni imarda bu aşıldı. 250 araçlık bir otopark toplamda 5 kat olacak, Asansörü de olacak. Projeleri yapıldı, imardan geçti.

Hürriyet Mahallesi Yaşam Merkezi

TOKİ konutlarının olduğu yerde bir Yaşam Merkezi yapacağız. Bir tarafında da Muhtarlık Ofisi olacak.

Yeni Yerleşim Alanlarına Kavşak Suyu Deposu

Bartın çok büyüdü. 3 tane 20 ton su kapasiteli aracımızla Bartın’a su dağıtıyoruz. 175 tane çeşmemiz var. her yere çeşme yaptığımızda basınç yeterli olmayacağı için her yere yapamıyoruz. O yüzden dedik ki bazı noktalara kavşak suyu deposu yapalım. Balamba, Aladağ, Şiremirçavuş, Gecen köyü, Karaköy’ün üst tarafları gibi bölgelerde bunu gerçekleştireceğiz.

Toplumsal Sağlık Hizmeti Merkezi-Anne Üniversitesi ve Yaşam Ormanı

Bunlar sosyal projeler bunları da gerçekleştireceğiz. Belediye Konservatuvarı: Bunun uygulama projesi yapıldı. Seçimden sonra hemen ihaleye çıkacak noktada. Eski hava lokalinin olduğu bölgede. İçerisinde kafeteryası, etkinlik salonları, atölyeleri, altında otopark olacak. Müthiş bir proje olacak. Bartın’a artı değer kazandıracak.

Geleneksel Türk Sporları ve Geleneksel Çocuk Oyunları Merkezi

Bu potbaşında. Bizim 50 bin metrekarelik bir alanımız var. Burada at binicilik, okçuluk, güreş ve diğer spor dalları olacak. Çocuk oyunları artık unutuldu onları da burada yaşatmak istiyoruz.

Gökyüzünden Geziyorum Projesi

Bu bir teleferik projesi. Gazhane’den KÖYPARK’a gidecek olan bir proje. Araştırmaları yapıldı. Dronelerle bizzat ayaklarının konulacağı yerler de tespit edildi. Bu bağlamda Bartın Kültür Yolu’nun Ebu Deda Türbesi’nden başlayarak, Şehitlik, Dikilitaş, Kuleyanı Çeşmesi ve Bartın Evleri, Su Terazisi, Şadırvan, Taşhan, Kent Müzesi, Belediye Bahçesi, Şehir Hamamı, Asma Caddesi’nde yapılacak olan Resim ve Sanat Müzesi, Şelale, Turgut Işık Caddesi’nde yapılacak olan Atatürk ve Şehitlerimiz Müzesi, Santral Sokak’ta restore edilecek olan Belediye Sanat Evi (Aya Nikolas Kilisesi) ve Gazhane Kültür Parkı şeklinde ilerleyecek. Gazhane Kültür Parkı’ndan ise TOKİ Bölgesi’nde yapılacak Köypark’a Teleferik ile ulaşım sağlanacağını açıklayan Başkan Cemal Akın, projenin halk arasında büyük heyecan yarattığını söyledi.

1600 metre mesafeyi teleferik ile bağlayacağız

Bartın Irmağı’nın yıllar önce gökyüzünden çekilmiş fotoğrafları yaşadığımız kentin ve ırmağımızın değerini bir kez daha gözler önüne sermektedir. Tüm vatandaşlarımızın bu güzelliği görebilmesi için “Gökyüzünden Geziyorum” Projesi hazırladık. Gazhane Kültür Parkı ile Köypark’ı, yaklaşık 1600 metre mesafeyi teleferik ile bağlayacağız. Bartın’ın turizmine büyük katkı sağlayacağını düşündüğümüz bu projeyi halkımızın her kesimi ile paylaşıyoruz. Bu proje halk arasında büyük heyecan yaratıyor.

Hilal Kart ve Sosyal Market

Biz bunu belediyemizin bünyesinde dağıtıyoruz ama market yapmak istiyoruz. Birer kart vereceğiz ihtiyaç sahiplerine içerisine puan yüklenecek. Tespitler yapılacak. Tespitlere uygun olarak kartlar verilecek ve gelecekler alışverişlerini yapacaklar.

Yaya Köprüleri

İkisi Orduyeri’nde ikisi de Kemerköprü’de olmak üzere 4 tane yaya köprüsü yapacağız.

Küçük Sanayi Sitesi’nin İyileştirilmesi

Sanayi Sitesi’nde doğal girecek ve elektrik hatları yer altına alınacak. Onunla ilgili projeler yapılıyor. Biz de yağmur suyu hatlarını yeniden gözden geçireceğiz. Çöp konteynerlerini yer altına alacağız. Yeniden düzenlemeler yapacağız.

Dallıca Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Bölgesi

Burası Küçük Sanayi Sitesi’nin 3 katı büyüklüğünde bir yer. Bu yeri hem küçük hem de orta ölçekli bir sanayi bölgesi yapıyoruz. 100 ve bin metrekarelik binalar olacak. Önem verdiğimiz bir proje. Yerel ticaretin geliştirilmesi: Panayırlarla ilgili çalışma yapıyoruz. Bunu da inşallah gerçekleştireceğiz.

Trafik Planı

15 tane köprü var bu planda. Bu 15 köprünün 4’ü yaya köprüsü. Ama özellikle 2 tanesi çok önemli. Kız Meslek Lisesi’nin yanından fidanlığa çıkacak olan köprü oradan da yeni yapılacak olan adliyenin hemen yanından çevre yoluna bağlanacak olan yol Kemerköprü ve Asmaköprü’yü rahatlatacak. Öbür tarafta Gecen köyü. Gecen mahallesinden Ağdacı’ya Ağdacı’dan karayollarının olduğu bölge Balamba’ya çıkacak. Bu da Çatmaca, Hastane ve Özel İdare Kavşağı’nı rahatlatacak. Bu trafik ancak bu şekilde rahatlatılır. Bu yollarda sadece köprü koymak yetmiyor geçiş hatları gerekiyor. Yeni imar planında 18. madde uygulanmamış olsaydı bu yolları açamazdınız. Biz artı bir şey daha yaptık. Yeni imar planında özellikle Ağdacı, Şiremirçavuş ve Gecen bölgesinde 80 bin nüfusa hitap edecek bir plan yaptık. ilave bir 80 bin nüfus. Çünkü Filyos Projesi gerçekleşmek üzere. Bu proje gerçekleştiğinde binlerce çalışan buraya gelecek. Biz bu çalışanların Bartın’a gelmesini istiyoruz. O yüzden de bu planları yapmalıyız. Biz Bartın’ın 50 yılını planlamak zorundayız.

Bartın Üniversitesi Kutlubey Kampüsü’ne Su Şebeke Hattı

Bununla ilgili Özel Idare’den boru alacağız. Olmazsa kendimiz alıp yapacağız.

Bartın Belediyesi Meslek Eğitim Merkezi

Eski öğretmenevinin olduğu yere yapacağız.

Bilim ve Teknoloji Merkezi

Devam eden kursumuzda 30 kursiyerimiz var. Bu arkadaşlarımız müthiş çalışmalar yapıyor. Bu projemizi de Karaçay’da gerçekleştireceğiz inşallah.

5 yeni ibadethane

5 yeni ibadethane yapacağız. Bartın Belediyesi yerlerinden bunları koyduk. Orduyeri, Gölbucağı, Aladağ, Tuna ve Karaköy Mahallelerinde cami projeleri koyduk. Bir tane de Kemerköprü Mahallesi’nde yapacağız. Onu da ayrıca ilave edeceğiz.

Gölbucağı’na yaşam merkezi yapılacak

Gölbucağı Yaşam Merkezi Gölbucağı’nda Yaşam Merkezi yapacağız. Milli Eğitim Müdürlüğü’nün arkasında bir yerimiz var. İnsanlarımız orada Yaşam Merkezi istiyor. Bu alanlarda vatandaşlarımız doğum günü yapmak, Ramazan ayında mukabele okumak için talep ediyorlar. Halkımız istiyor biz de yapıyoruz.

4 Yeni Müze Yapılacak

4 katlı binamızda Mustafa Kemal Atatürk ve Şehitlerimiz Müzesi’ni yapacağız. Burada şehitlerimizle ilgili bilgiler yer alacak. Bir de Resim ve Sanat Müzesi yapacağız. Bu müzemiz için de yer temini sağlandı ancak yan tarafındaki binanın da satın alınması için bir çalışma başlattık. İnşallah bunu da yakın zamanda alacağız ve restore edeceğiz. Bilim ve Teknoloji Merkezi’nin hemen yanında Su Müzesi yapacağız. Müzeyi yapacak olan arkadaş özellikle burayı istedi çünkü su nüvesine yakın olmasını arzu ettiler. Dünyada bir örneği daha olmayan teknolojik bir Su Müzesi olacak. Köypark Projemizin içerisine de Oyuncak Müzesi’ni yapacağız. Bazı malzemeleri şuanda elimizde hazır.

Arkelojik Park Geliyor

Bartın Üniversitesi’ndeki hocalarımızla birlikte Arkeolojik Park çalışması yapıyoruz. Elimizde bazı nüveler var. Büyük bir arkeoloji müzesi şeklinde değil sadece Bartın’la ilgili parçaların olacağı bir alan olacak.

Samancıoğlu Müzesi Yeniden Düzenlenecek

Kemal Samancıoğlu Etnografya Müzesi, tadilat ve tasarımla yeniden düzenlenecek.

Çağlayan Rekreasyon Projesi

Ben ilk göreve geldiğimde ilk olarak Çağlayan Piknik Alanı’nı yapmıştım ama ikinci ayında sel geldi ve orada hiçbir şey kalmadı. Sel riski dolayısıyla bir daha da yapmayı düşünmedik. Sadece rehabilite ederek bir düzenlemeler yaptık. İnşallah bu sene gözlemleyeceğiz, eğer sele maruz kalmayacak şekilde barajlar ona yeterli olduysa Çağlayan Piknik Alanı’nı da yeniden yapacağız.

Aladağ’a Piknik Alanı ve Seyir Terası

Aladağ’a bir piknik alanı yapmıştık. Şimdi yürüyüş yolları ve ufak tefek de seyir tepeleri şeklinde bir çalışma yapacağız. En tepedeki vericilerle ilgili bir çalışma yapıyoruz. Buradan bütün Bartın’ı görebiliyorsunuz. İnşallah burayı de an güzel şekilde Bartın’a kazandıracağız.

Kilise Eski Görünümüne Kavuşacak

Aya Nikolas Kilisesi dış cephe restorasyon ve santral sokak rekreasyon projesi ile kiliseyi eski görünümüne kavuşturacağız ama içerisinde yine tiyatro çalışmaları devam edecek.

Tarih Envanteri ve Kültür Yolu Haritası Çıkarılacak

Bartın’ın tarihin envanteri ve bir kültür haritası yok. Ne Bakanlığımızın ne de bizim elimizde bir harita şeklinde çalışma yok. Şimdi bununla ilgili Ar-Ge ekibi bir çalışma yapıyor. Bartın’ın tarih envanteri ve kültür yolu haritası çıkarılacak.

Cumhuriyet Meydanı Yeniden Dizayn Edilecek

Cumhuriyet Meydanı artık meydan olmaktan çıktı. O bölgede de ne var ne yoksa gereği neyse yapacağız. Yeniden dizayn ederek daha modern bir görünüme kavuşturacağız. Arkadaşlarımız bir dizayn yaptılar bunda ufak tefek değişiklikler olabilir ama burayı da modern bir 100. Yıl Cumhuriyet Meydanı olacak hizmete açacağız.

Sokaklar İyileştirilecek

Sokaklarımız İyileştiriliyor Projesi ile sokaklarımızda özellikle tarihi olan yerlerimizde yeniden düzenlemeler yapılacak. Özellikle Giresunlu Sokak, Esmer Kuyu Sokak sokaklarımızda bu çalışmalarımızı yapacağız.

Demirciler Arastası’nın Üzeri Kapatılacak

Bir düzenleme de Demirciler Arastası’nda yapacağız. Bu çalışmamızda da Arastanın üzerini kapatacağız. Dükkanlarını da Belediye olarak biz düzenleyeceğiz. Tabelalar tek tip olacak, klimaları görmeyeceğiz. Bununla beraber şehir merkezini de düzenleyeceğiz.

Kent Bilgi Sistemi de Muhakkak Gerekli

Kent Bilgi Sistemi(Kent-Bil) ile Kent Belleği Merkezi ve Araştırma Kütüphanesi muhakkak gerekli. Bunu da şuanda balıkhanenin olduğu bir yer var orada gerçekleştireceğiz.

Sokak Hayvanlarını Seviyoruz

Bizim hayvanlarla ilgili bir projemiz zaten var. Ama şimdi bütün hayvanlarla ilgili çalışmalar yapacağız.

İnkumu, Mavi Bayrak’ı Hak Etti

İnkumu Mavi Bayrak almayı hak etti. Şuanda bununla ilgili çalışmaları da başlattık. Kültür ve ilimizi tanıyalım gezileri devam edecek. Çevremizi tanımak ve ilimizi tanıtmak adına kültür gezilerimiz ile ilimizi tanıyalım gezileri de devam edecek.

Çocuklar Toprak Kokacak

Köypark Projemizin içerisinde yapacağımız ‘Toprak Kokan Çocuklar’ projesiyle de çocuklarımızı toprakla buluşturacağız. Çocuklarımız ne oyun biliyor ne de toprağı ve tarımı tanıyor. Maalesef çocuklarımız bilgisayar ve televizyon başında vakitlerini geçiriyor. Köypark’ta sadece çocuklarımıza özel bir alan ayıracağız. 113 metrekarelik bir alanda çocuklarımız kendileri gelerek tarım yapacaklar. Bu projemizi de Park ve Bahçeler Müdürlüğü’nün gözetiminde gerçekleştireceğiz.

Alt Yapı Çalışmaları Başladı

Bunların yanında güneş enerjili şarj istasyonları, güneş panelli aydınlatma sistemi, ücretsiz WİFİ, Bartın Belediyesi WEB TV, mobil uygulama ve sanal tur ile e-belediye’yi gerçekleştirmek istiyoruz. Bunun için alt yapı çalışmaları yapılıyor.

Şiremirçavuş’a Bin Tonluk Su Deposu

Şiremirçavuş Mahallesi’ne bin tonluk su deposu yapacağız. Oradaki su deposu artık yetersiz geliyor. O mahalleyi, Gecen Mahallesi ve diğer yerleri besleyecek şekilde bir su deposu yapacağız. Proje çalışmaları bitti. İnşallah bu projemizi de hayata geçireceğiz.

Hafif Raylı Sistem Uzun Vadede

Eğer farkındaysanız 51 proje değil de ‘50+1 proje’ dedik. Çünkü uzun vadeli projelerimiz arasına hafif raylı sistemi koyduk. Bu proje de özellikle Çatmaca-Üniversite arasında Karayollarının içinden geçiyor ve bu nedenle büyük bir çalışma gerekiyor. Karayollarıyla birlikte büyük bir çalışma gerektirdiği için uzun vadeli bir proje diyoruz. Diğer illerde bu projeyle ilgili yaptığım görüşmelerde bu projelerin hep dünya bankası kredileriyle yapıldığını gördük. Bu proje sadece burayla bitmemeli diye düşünüyoruz. Bu projeyi 1/25.000’liğe koymak bile çok önemliydi.”